baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Botanika z Montessori w klasie I a

    Podczas zajęć przyrodniczych dzieci poszerzały wiadomości na temat niezbędnych warunków do rozwoju roślin. Poznały też ich części i funkcje tych części. Zgodnie z filozofią Montessori same sadziły cebulki kwiatowe i warzywne oraz siały owies. Codzienna pielęgnacja i obserwacja daje dzieciom możliwość poznania cyklu rozwoju rośliny „Od nasionka do rośliny i owocu”. Dzięki tym działaniom będą studiować poszczególne części roślin: korzenie, łodygi, liście, kwiaty i owoce.
    Aktywności z zakresu botaniki w pedagogice Montessori są okazją do zapoznania się z otoczeniem, pobudzenia zmysłów i wzbudzenia w dziecku ekscytacji wspaniałościami natury. To także szansa na zrozumienie znaczenia zrównoważonego rozwoju i edukowanie dzieci, jak możemy chronić delikatne ekosystemy naszej planety.
    Dążymy do tego, aby na podstawie doświadczania dzieci zrozumiały współzależności pomiędzy wszystkimi formami życia i opiekuńczą rolę, jaką powinni podjąć ludzie, aby chronić i zachować życie na Ziemi.

Materiał nadesłała p. Agnieszka Borowska

botanika z motesori 2022

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?
Jak narysować koło?
klasa Ib

    28 kwietnia 2022 r. zrealizowaliśmy siódmy scenariusz w ramach projektu Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka? na temat: Jak narysować koło? Dzień wcześniej dzieci miały sprawdzić, które przedmioty w ich domach mają kształt koła, kwadratu, prostokąta i trójkąta, i zapakować je do szkolnego plecaka. Zajęcia rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu edukacyjnego „Figury geometryczne ukryte w znakach drogowych”. Po filmie dyskutowaliśmy o tym, jakie figury geometryczne ukrywają się w znakach drogowych i zastanawialiśmy się nad tym, jak wyglądałby świat bez tych figur. Dzieci demonstrowały przedmioty przyniesione z domu i wypowiadały się na ich temat. Okazało się, że najmniej jest przedmiotów w kształcie trójkąta, a najwięcej w kształcie koła. Aby trenować rysowanie figur geometrycznych podzieliliśmy się na zespoły. Każdy zespół wylosował karteczkę z figurą geometryczną, a następnie wybrał materiały, których użyje do skonstruowania wylosowanej figury. Wszystkie zespoły wykonały swoje zadanie. W dalszej kolejności dzieci skonstruowały takie same figury tylko mniejsze i większe od swojego modelu. Następnie dzieci tworzyły koła, kwadraty, prostokąty i trójkąty ze swoich ciał. W innych ćwiczeniach dzieci poznały sposoby rysowania koła. Użyły do tego plastikowego kubeczka, drewnianych patyczków. Wykorzystały również technikę rysowania kół zaprezentowaną w filmiku edukacyjnym. W ten sposób rysowały koła różnej wielkości. Dzieci wykonały w grupach fazogramy – geometryczne zagadki „Ile widzisz figur?”. To ćwiczenie szczególnie im się podobało. Zajęcia zakończyliśmy pracą plastyczną zatytułowaną „Tajemniczy świat figur geometrycznych”. Stworzyliśmy galerię niezwykłych obrazów.

Wychowawczynie:
Beata Kowalczyk
Monika Szyszka

mali matem kolo 2022

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

 

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY

„CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”.

„NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY”.

Klasa Ib

    Od stycznia do marca 2022 r. klasa Ib realizowała II moduł MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” wspierającego rozwój czytelnictwa wśród uczniów kl. I-III, edycja III – POZNAJEMY ZAWODY.
    W module II „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” przeczytaliśmy lekturę pt. "Plastusiowy pamiętnik” Marii Kownackiej. Przygody Plastusia bardzo się dzieciom podobały. Do wspólnego czytania zaprosiliśmy uczennice z kl. VIII. Nasze pierwszaki nie mogły się doczekać następnego spotkania z nimi i słuchania o dalszych losach Plastusia. Dzieci wypełniły karty Lekturnika związane z drugą lekturą. Zapisały w nich metryczkę lektury, narysowały głównego bohatera oraz wybrane wydarzenie z lektury. Chętnie wykonały zadania, a na zajęciach techniki ulepiły swojego Plastusia. W sali urządziliśmy wystawę naszych Plastusiów.
    W ramach projektu dzieci wykonały ilustracje przedstawiające dalszą część Plastusiowych przygód. Każde dziecko świetnie spełniło się w roli ilustratora. Powstało wiele ciekawych pomysłów na zakończenie lektury. Dzieci przedstawiały je na forum klasy. Wszystkie ilustracje stworzyły piękną galerię prac w naszym kąciku dotyczącym projektu. Poprzez nasze prace wywieszone na korytarzu szkolnym nadal zachęcamy dzieci do czytania książek.
    Z następnym zadaniem dzieci również doskonale sobie poradziły. Indywidualnie przygotowały swoje „Lektury w pudełku”. Zgromadziły w pudełkach dużo różnych rzeczy, które kojarzyły im się z przeczytaną lekturą. Kiedy usiadły w kręgu w klasie, pokazywały pozostałym dzieciom swoje skarby i opowiadały o nich. Najbardziej podobał się im drewniany piórnik z dawnych lat szkolnych, który przyniosła jedna z dziewczynek.
    W kąciku naszego projektu na szkolnym korytarzu zorganizowaliśmy wystawę wszystkich naszych prac dotyczących lektury „Plastusiowy pamiętnik”. Później dołączyliśmy również prace dotyczące zawodu nauczyciela.
    Jako ostatnie zrealizowaliśmy zadanie umieszczone w scenariuszu zajęć "Naukowy zawrót głowy”. Skupiliśmy się na poznaniu pracy nauczyciela. W czasie rozmowy dzieci dzieliły się doświadczeniami na ten temat. Odwiedzając Miasto Zawodów poszerzyły swoją wiedzę. Poznały dokładne informacje dotyczące zawodu nauczyciela. Następnie dzieci wypełniły kartę w Lekturniku. Z rozsypanych wyrazów układały zdania o pracy nauczyciela. Wykorzystując metodę słoneczka umieściły na jego promykach cechy nauczyciela. W ostatniej części dzieci wymieniały atrybuty nauczyciela w jego pracy i narysowały je. Na koniec zajęć każda grupa przygotowała zestaw pytań, które chciałaby zadać zaproszonej nauczycielce. Następnego dnia naszą klasę odwiedziła nauczycielka naszej szkoły pani Justyna Zakrzewska i dzieci przeprowadziły z nią wywiad. Nasze pierwszaki zadały wiele pytań i z zaciekawieniem czekały na odpowiedzi nauczycielki. Wykonaną wspólnie książeczką podziękowały p. Justynce za wywiad. Nowa lektura bardzo się dzieciom podobała. Chętnie brały udział w zajęciach w ramach projektu. Nasza klasa otrzymała DYPLOM UKOŃCZENIA MODUŁU II.

Wychowawczynie:
Beata Kowalczyk
Monika Szyszka

czytam z klasa 2022

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

STWORKI - POTWORKI Z RECYKLINGU

    Codziennie wyrzuca się miliony plastikowych butelek, zakrętek, pudełek, woreczków, przeznaczonych do recyklingu. Dlatego też, klasa II b postanowiła wykorzystać te przedmioty i wykonać z nich ciekawe, ekologiczne projekty oraz sprawić, by niepotrzebna butelka lub karton zamieniły się w robota, świnkę, piórnik, itp. Uczniowie projektowali według własnych pomysłów, wykorzystując przyniesione przez siebie materiały.

Materiał nadesłała p. Justyna Zakrzewska

stworki recyk 2b 2022

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

„Tydzień Szkoły Promującej Zdrowie” w kl. 1c

    Ostatni tydzień kwietnia obchodziliśmy „Tydzień Szkoły Promującej Zdrowie”.
Klasa 1c aktywnie przystąpiła do akcji.
We wtorek, uczniowie chętnie korzystali, podczas przerwy z przygotowanych na głównym holu szkoły, gier planszowych.
W czwartek wzięli udział w malowaniu chodnika kolorową kredą i narysowali hasło „Sport to zdrowie” na chodniku, obok boiska szkolnego.
Tego dnia odbyli również pogadankę na temat zdrowego odżywiania.
Przez cały tydzień dbali o hodowlę swoich klasowych roślinek.

Wychowawczynie:
Alicja Laskowska-Maślany
Bożena Bedorf

Tyd szk prom zdr 2022z6

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii