Godziny dostępności nauczycieli rok szkolny 2023/2024 | ||||
lp | Nauczyciel | Dzień tygodnia | Godzina (od- do) - 60 minut | Miejsce/sala |
1 | Adamczyk Małgorzata | Piątek | 8.50 - 9.50 | 13 za stołówką |
2 | Babicka-Mrzygłód Mirosława | Poniedziałek | 15:20-16:20 | 20 za stołówką (poligrafia) |
3 | Babicki Maciej- Ksiądz | Wtorek | 10.45 - 11.30 | pokój nauczycielski |
4 | Bedorf Bożena | Piątek | 11.30 - 12.30 | pokój nauczycielski |
5 | Betler Joanna | Wtorek | 15.20-16.20 | 7 |
6 | Bobkowska Agnieszka | Środa | 8.50-9.50 | 11a |
7 | Borowska Agnieszka | Poniedziałek | 14.30-15.30 | 2 |
8 | Bura Alicja | Poniedziałek | 10.35- 11.35 | 19 |
9 | Czuryło Małgorzata | Piątek | 11.35- 12.35 | pokój nauczycielski |
10 | Dąbrowska Anna | Środa | 8.00-8.45 | 13 |
11 | Drewniak Krystyna | Czwartek | 12.45-13.45 | 14 |
12 | Gadomska-Rataj Agnieszka | Wtorek | 8.45-9.45 | 18 |
13 | Gajewska Elżbieta | Poniedziałek | 9:40 - 10:40 | pokój nauczycielski A |
14 | Gawrysiak Małgorzata | Piątek | 9.40 - 10.40 | pracownia krawiecka |
15 | Grochowska Alicja | Środa | 10:35 - 11:35 | pokój nauczycielski |
16 | Gutowska Zofia | Piątek | 14:15 - 15:15 | 26 |
17 | Jasłowska Barbara | Poniedziałek | 11:45-12:45 | 9 |
18 | Kacperski Stanisław | Środa | 9.40.-10.40. | 13 sala doradztwa zawodowego |
19 | Kaczmarczyk Katarzyna | Poniedziałek | 11.45-12.45 | Gabinet Biofeedback |
20 | Kapturczak Małgorzata | Zwolnienie lekarskie | Zwolnienie lekarskie | |
21 | Kawczyńska Małgorzata | Piątek | 11.40-12.40 | Pokój nauczycielski |
22 | Kędzierska Agata | Czwartek | 11.40-12.25 | Pokój nauczycielski |
23 | Koczorowska Joanna | Poniedziałek | 14,25-15,25 | 27 |
24 | Kolany Marcin | Środa | 10:45-11:30 | stołowka informatyczna |
25 | Kopa Renata | Poniedziałek | 13.00-14.00 | biblioteka |
26 | Kościańska-Bury Marta | Środa | 12:30-13:30 | Pokój nauczycielski |
27 | Kowalczyk Beata | Środa | 15:00-16:00 | biblioteka |
28 | Kowalczyk Marta | Piątek | 8.50-9.50 | sala gimnastyczna |
29 | Kruk Agnieszka | Środa | 11:30- 12:30 | pokój nauczycielski |
30 | Kurcab-Kościańska Anna | Poniedziałek | 13:40-14:40 | gabinet dyrektora |
31 | Kurkianiec Kamil | Czwartek | 13.30.-14.30 | sala gimnastyczna mały pok.naucz. |
32 | Kwacz Barbara | Poniedziałek | 10:30-11:30 | świetlica |
33 | Kwiecień Grażyna | Czwartek | 15.30 - 16.15 | pokój nauczycielski |
34 | Lach Hanna | Czwartek | 13-14 | pokój nauczycielski |
35 | Laskowska-Maslany Alicja | Poniedziałek | 14.35-15.35 | sala nr 29 |
36 | Lewandowska Małgorzata Alicja | Poniedziałek | 09:45 - 10:45 | sala nr 21a ( sal przy 19a) |
37 | Lewandowska Małgorzata ( wicedyrektor) | Wtorek | 14.30-15.30 | gabinet wicedyrektora |
38 | Łopacińska Iwona | Czwartek | 10.35-11.35 | pokój nauczycielski |
39 | Łotysz Anna | Czwartek | 12.45-13.45 | 24 |
40 | Łyko Joanna | Poniedziałek | 11.35.-12.35. | pokój nauczycielski (4) |
41 | Maćkowiak Damian | Czwartek | 14.30-15.30 | sala nr 18 |
42 | Maluga Małgorzata (psycholog) | Czwartek | 15.00-16.00 | gabinet psychologa |
43 | Miłek Elżbieta | Poniedziałek | 13.30-14.30 | Sala gimnastyczna |
44 | Moroz Marcin | Poniedziałek | 15.20-16.20 | Sala gimnastyczna |
45 | Moskalewicz Elżbieta | Czwartek | 10.40-11.40 | Sala gimnastyczna |
46 | Musiał Agnieszka | 12.25-13.25 | 24 | |
47 | Nowak Jowita | Poniedziałek | 10.35-11.35 | pokój nauczycielski |
48 | Nowysz Urszula | Wtorek | 14.25-15.25 | pokój nauczycielski |
49 | Okolus-Furtak.A | Poniedziałek | 9.45 - 10.45 | pokój nauczycielski |
50 | Osiejuk Małgorzata | Piątek | 9.45-10.45 | 1 |
51 | Otolska Anna | Wtorek | 11.30-12.30 | pokój nauczycielski |
52 | Pająk Agata | urlop do 29.10.2023 | ||
53 | Pabian Ireneusz | Poniedziałek | 8.50-9.50 | sala gimnastyczna |
54 | Pabian Małgorzata | Poniedziałek | 14.30-15.30 | sala nr2 |
55 | Prajzendanc Iwona | Czwartek | 11.30 - 12.30 | sala nr 1 |
56 | Pruska-Nieroda Renata | Czwartek | 14:00 - 14:45 | 6 |
57 | Przybylska Katarzyna | Środa | 13:35-14:35 | sala nr 13 |
58 | Radomska-Bączyńska Elżbieta | Wtorek | 13.40-14.25 | sala 9a |
59 | Różyczka Elżbieta | Wtorek | 10.30-11.30 | sala gimnastyczna |
60 | Rudzik Elżbieta | Środa | 11:30- 12:30 | pokój nauczycielski |
61 | Rudzka Katarzyna | Piątek | 8.00-45 | pokój nauczycielski |
62 | Rybczyńska Magdalena | Czwartek | 11:30:00-12:30 | 30 |
63 | Salska Agnieszka | Środa | 12:45-13:45 | pokój nauczycielski |
64 | Sawicka-Heintz Urszula | Poniedziałek | 12:45-13:30 | pokój nauczycielski |
65 | Schonenberg Mariola (pedagog) | Czwartek | 7:30-8:30 | gabinet pedagoga nr 16 |
66 | Sikorska Monika | Poniedziałek | 11.40-12.25 | pokój nauczycielski |
67 | Silska Anna | Piątek | 11.40-12.25 | pokój nauczycielski 2 |
68 | Skupińska Beata | Wtorek | 11.40-12.25 | pokój nauczycielski |
69 | Stolarczyk Magdalena | Wtorek | 13.40-14.25 | sala nr 11a |
70 | Szczecińska Joanna | Wtorek | 15.30- 16.30 | gabinet wicedyrektora |
71 | Szyłańska Katarzyna | Poniedziałek | 7:50-8:50 | mała świetlica |
72 | Szymańska Ilona | Poniedziałek | 11.40-12.25 | stolarnia |
73 | Szyszka Monika | Piątek | 10.30 - 11.30 | pokój nauczycielski |
74 | Śmigielska Urszula | Piątek | 10.30-11.30 | pokój nauczycielski |
75 | Trześniewska Justyna | Poniedziałek | 8.30 - 9.30 | Świetlica |
76 | Widerowska Marta | Czwartek | 11.30-12.30 | pokój nauczycielski |
77 | Witos-Szałęga Katarzyna | Wtorek | 13.30-14.30 | pokój nauczycielski |
78 | Woźniak Renata | Piątek | 11.30-12.30 | sala nr 21a |
79 | Wróblewska Anna | Środa | 12:30 - 13:30 | 14 |
80 | Zakrzewska Justyna | Środa | 10-30-11-30 | pokój nauczycielski |
81 | Zawadzińska Dorota | Piątek | 10.30-11.30 | sala 18a |
82 | Zdanowska Agata | Wtorek | 08.30-09.30 | świetlica |
83 | Żuchlińska Joanna | Wtorek | 11.30-12.30 | pokój nauczycielski |
84 | Żych Beata | Poniedziałek | 10.45-11.30 | pokój nauczycielski |
85 | Żych Bogdan | Środa | 11.40-12.40 | pokój nauczycielski |
"Wolność po mojemu" to projekt Muzeum Archeologiczno – Historycznego w Stargardzie, w którym wzięła udział drużyna z kl. V b pod opieką Pani Renaty Pruskiej - Nierody. Reprezentanci naszej szkoły 9 listopada 2018 roku przemierzali ulice w centrum Stargardu w poszukiwaniu różnych aspektów wolności: wolności słowa, wolności wyznania, wolnych wyborów. Poznawali aspekty patriotyzmu lokalnego i z wielką dumą okazywali go podczas spaceru. Efektem końcowym projektu jest przygotowany film.
Nasz film znalazł się wśród 5 najlepszych! Ostatni etap konkursu to głosowanie na Facebooku i Instagramie.
Prosimy o Wasze głosy!
Obejrzyjcie film- Naprawdę WARTO i zagłosujcie!
Liczą sie tylko głosy oddane na Facebooku i Instagramie.
Nie głosujemy Na Youtube!
Stargard, dnia 13 listopada 2017 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Dotyczy: Dostawa, szkolenie i montaż sprzętu TIK w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica”.
I . ZAMAWIAJĄCY
Szkoła / Gmina Miasto Stargard
Adres Szkoły
Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi
Osiedle Zachód A5
73-110 Stargard
NIP Szkoły 8542228873
II.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest dostawa, szkolenie i montaż sprzętu TIK, zgodnie z poniższą specyfikacją:
Opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do zapytania ofertowego.
III. TERMIN I MIEJSCE WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia będzie dostarczony na adres Zamawiającego, zamontowany, najpóźniej do 13 grudnia 2017 r, dodatkowo zostanie przeprowadzone szkolenie nauczycieli w zakresie funkcji i obsługi oprogramowania i sprzętu, w terminie najpóźniej do 31 stycznia 2017 r.
Oferta powinna być:
Oferta powinna zawierać:
Jedyne kryterium stanowi cena, której waga wynosi 100 %.
VII. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
VIII. DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowych informacji udziela p. Joanna Szczecińska pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W załączeniu:
KONKURS PLASTYCZNY !
Różnimy się od siebie wyglądem, charakterem, zdolnościami. Każdy posiada coś, czym może obdarować innych: szczery uśmiech, dobre serce, silne dłonie, spokojny głos... Każdy z nas jest inny, lecz tak samo wartościowy. Gdyby wszyscy posiadali to samo, czy bylibyśmy sobie nawzajem potrzebni? Gdyby wszyscy byli tacy sami, świat nie byłby ciekawy. I może wcale nie wydałaby się piękny.
W związku ze zbliżającymi się obchodami Szkolnych Dni Integracji ogłaszamy
konkurs plastyczny p.t. „Piękno tkwi w różnorodności”,
który ma na celu przybliżenie uczniom naszej szkoły idei integracji, gdzie każdy powinien czuć się wyjątkowy i może coś od siebie podarować innym.
Prace plastyczne podejmujące te zagadnienia mogą być wykonane w dowolnej technice:
- przestrzenne (plastelina, modelina, masa solna, glinka, papier, surowce wtórne) nie przekraczające rozmiarów 20x30x15 cm
- na płaszczyźnie technika dowolną (np. rysunek, malarstwo, collage, sgraffito)
Prace można wykonać indywidualnie (format A4, A3 na płaszczyźnie ) lub w parach (format A3 na płaszczyźnie).
Należy je opisać podając tytuł, imię/imiona i nazwisko/nazwiska autora/autorów, wiek, klasę. Podając powyższe dane osobowe rodzice lub opiekunowie prawni zgadzają się na ich publikację na stronie internetowej szkoły.
Termin oddania prac do 30 listopada 2017 – wychowawcom klas. Wychowawcy przekazują prace do pokoju nauczycielskiego do 1 grudnia br. Po tym terminie nastąpi wyłonienie zwycięzców w poszczególnych kategoriach wiekowych (kl. I-III, IV-VII, gimnazjum) oraz ogłoszenie wyników konkursu. Rozdanie nagród nastąpi na apelu wychowawczym podsumowującym pierwszy semestr roku 2017/18.
Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie.
Dyrekcja oraz nauczyciele
Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie
Wizyta Księdza Ieremy Cabuga w naszej szkole.
15 lat temu uczniowie naszej szkoły postanowili odpowiedzieć na wołanie Chrystusa i tęsknoty dzisiejszego człowieka za Prawdą Ewangelii i dlatego włączyliśmy się do Papieskich Dzieł Misyjnych Dzieci. Zobaczyliśmy, że swoją modlitwą i ofiarą możemy wspierać misjonarzy a przede wszystkim naszych rówieśników z dalekich krajów. Z tego misyjnego ducha zrodziło się pragnienie „Adopcji ucznia na odległość”. Jako szkoła nawiązaliśmy współpracę z ośrodkiem misyjnym i od roku mamy nową koleżankę z Kenii. Jest nią Holidah Munda Muthee. Wiemy o niej niewiele. Obecnie ma 6 lat. Pochodzi z bardzo ubogiej rodziny, która mieszka na terenie półpustynnym. Ma siedmioro rodzeństwa. Wszyscy żywią się tym, co mogą uzyskać z małego ogrodu. W związku z ubóstwem rodziny Holidah trafiła do Felicjańskiego Ośrodka Misyjnego. Nasza społeczność szkolna będzie wspierać Holidah modlitwą oraz materialnie aby mogła zdobyć potrzebną edukację.
W ramach projektu „Adopcja Ucznia na odległość” 16.10.2017r. gościliśmy w naszej szkole Księdza Ieremy Cabuga – proboszcza placówki misyjnej pw. Świętego Pawła Apostoła w Kipsing (Kenia).
Ksiądz Ieremy jest Afrykańczykiem. Ma 37 lat. W swojej parafii ma 14 małych wspólnot chrześcijańskich. Są to plemiona Samburu- wędrowni pasterze. Placówka misyjna jest bardzo uboga a parafia bardzo obszerna. Najdalsze miejsca oddalone są o 60km. Życie zależy od pogody. Projektem „Adopcja Ucznia na odległość” objętych jest 150 uczniów szkoły podstawowej i 35 przedszkolaków. Kenia ma około 41 mln. mieszkańców. Obszar niemal 2x większy od Polski.
W linii prostej dystans pomiędzy Stargardem a Kenią wynosi 6.307 km. Aby przybyć do naszego kraju z tego kontynentu samochodem trzeba pokonać 11.664 km. Tym środkiem transportu podróż trwałaby 6dni i 12 godzin. Nasz gość przeleciał do Polski samolotem i dlatego jego podróż trwała ok. 12 godz. Ks. Jeremy przybył do Polski na miesiąc. Przez ten czas odwiedza wiele szkół na naszym terenie.
Przy okazji odwiedzin w naszej szkole Gościa z Afryki złożyliśmy dar serca wspierając tym kenijską parafię.
SZKOŁA PODSTAWOWA
Podręczniki dla klasy I, II, III, IV i V Szkoły Podstawowej (oprócz religii i języka niemieckiego ) będą bezpłatne i zostaną wypożyczone uczniom ze szkoły we wrześniu.
Podręczniki do religii i języka niemieckiego- WSZYSTKIE KLASY SP należy zakupić we wlasnym zakresie.
Wykaz podręczników:
W/W PODRĘCZNIK OBOWIĄZUJE NA WSZYSTKICH POZIOMACH, OD KLASY I DO VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ.
GIMNAZJUM
Podręczniki dla klasy I, II Gimnazjum (oprócz religii ) będą bezpłatne i zostaną wypożyczone uczniom ze szkoły we wrześniu.
Podręczniki do religii - WSZYSTKIE KLASY Gimnazjum należy zakupić we wlasnym zakresie.
Wykaz podręczników:
Gabinet Profilaktyki Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
Czynny codziennie od 7.30-15.05.
Celem głównym gabinetu oprócz chorego brzuszka i paluszka jest szeroko pojmowane zdrowie. Promowane ono jest poprzez badania przesiewowe, fluoryzację, realizację programów profilaktycznych i współudział w szkolnym Programie Promocji Zdrowia.
Serdecznie zapraszam
Monika Januchowska
Zajęcia logopedyczne
Na całokształt rozwoju dziecka i jego powodzenia szkolne w dużej mierze wpływa mowa. Jest ona atutem w nawiązywaniu kontaktów społecznych, daje możliwość precyzyjnej komunikacji, stanowi narzędzie w zdobywaniu informacji, pozwala na wyrażanie własnych sądów, uczuć i upodobań. Wśród uczniów młodszych przede wszystkim, ale też i starszych zdarzają się zaburzenia mowy i wymowy. To właśnie dla nich organizowane są zajęcia logopedyczne ( w formie indywidualnej lub grupowej w zależności od rodzaju i stopnia nasilenia zaburzenia) podczas których koryguje się zaburzenia mowy i wymowy.
Ćwiczenia obejmują:
- pracę nad wzbogaceniem słownika dziecka ( biernego i czynnego)
- pracę nad stymulacją świadomości językowej ( np. kształcenie form gramatycznych)
- pracę nad korygowaniem wymowy ( zaburzeń artykulacyjnych)
Zajęcia prowadzone są w nowocześnie wyposażonym gabinecie i każdy uczeń, który potrzebuje takiej pomocy może ją otrzymać. Dla uczniów niepełnosprawnych prowadzone są zajęcia z rewalidacji mowy, które trwają bardzo często przez cały okres pobytu w naszej szkole.
Zajęcia logopedyczne prowadzą panie: mgr Magdalena Rybczyńska i mgr Małgorzata Kapturczak.
Psycholog szkolny
Zajmuje się:
-Diagnozą potencjalnych możliwości ucznia.
-Analizą przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz negatywnego zachowania ucznia.
-Działaniami profilaktycznymi w celu zapobiegania pojawianiu się problemów.
-Współpracą z rodzicami w zakresie zagadnień wychowawczych.
-Współpracą z nauczycielami i wychowawcami klas.
-Współpracą z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną, Domem Dziecka, Sądem Rejonowym.
-Prowadzi badania psychologiczne.
-Nie prowadzi terapii długoterminowej – w razie potrzeby wskazuje miejsce, gdzie można szukać dalszej pomocy.
GODZINY LEKCYJNE
1 |
800 – 845 |
2 |
855 – 940 |
3 |
950 – 1035 |
4 |
1045 – 1130 |
5 |
1140 – 1225 |
6 |
1245 – 1330 |
7 |
1345 – 1430 |
8 |
1440 – 1525 |
9 |
1535 – 1620 |
10 |
1630 – 1715 |
GODZINY LEKCYJNE SKRÓCONE
1 |
800 – 830 |
2 |
840 – 910 |
3 |
920 – 950 |
4 |
1000 – 1030 |
5 |
1040 – 1110 |
6 |
1120 – 1150 |
7 |
1200 – 1230 |
8 |
1250 – 1320 |
9 |
1330 – 1400 |
10 |
1410 – 1440 |
Wykaz podręczników na rok szkolny 2015/2016 (plik PDF - 120 KB)
Nasza szkoła pozyskała nowoczesną pracownię komputerową i czytelnię zakupioną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w ramach realizacji projektu „Pracownie komputerowe dla szkół” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komputery wyposażone zostały w nagrywarki CD, DVD, monitory LCD oraz oprogramowanie: Microsoft Small Business Server 2003, Windows Vista, pakiet Microsoft Office 2007 i oprogramowanie antywirusowe.
Sprzęt zapewnia doskonałe warunki pracy zarówno dla uczniów jak i nauczycieli.
PRACOWNICY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W STARGARDZIE
rok szkolny 2023/2024
1 DYREKTOR
2 WICEDYREKTORZY
3 PEDAGODZY SPECJALNI
4 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
5 JĘZYK ANGIELSKI
6 JĘZYK NIEMIECKI
7 JĘZYK POLSKI
8 HISTORIA
9 WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
10 MATEMATYKA
11 FIZYKA
12 CHEMIA
13 BIOLOGIA I PRZYRODA
14 GEOGRAFIA
15 INFORMATYKA I TECHNIKA
16 EDUKACJA DLA BEZIECZEŃSTWA
17 PLASTYKA
18 MUZYKA
19 WYCHOWANIE FIZYCZNE
20 RELIGIA
21 WYCHOWAWCY ŚWIETLICY
22 NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE
23 PEDAGOG
1. mgr Mariola Schoeneberg
24 PSYCHOLOG
25 LOGOPEDA
26 ADMINISTRACJA
27 OBSŁUGA
Szkoła promująca zdrowie.
Historia projektu Szkoła Promująca Zdrowie rozpoczęła się w latach 80-tych XX wieku. Założenia programowe zostały zawarte w Karcie Ottawskiej.
W 1991 roku Światowa Organizacja Zdrowia ( WHO) postanowiła włączyć do projektu szkoły polskie.
W 1992 roku utworzono Europejską Sieć Szkół Promujących Zdrowie, do której weszły szkoły z siedmiu krajów, w tym 14 szkół podstawowych z Polski. Do grona tych szkół należy od tego momentu – Zespół Szkół Ogólnokształcących w Stargardzie Szczecińskim, obecnie: Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi i Gimnazjum Integracyjne. W 1991 roku była to Szkoła Podstawowa nr 12 i do tej pory kojarzy się wielu uczniom, ich rodzicom oraz osobom związanym z tradycją SzPZ jako „ Zdrowa Dwunastka”.
Prekursorem ruchu SzPZ i autorem wielu rozwiązań edukacyjnych w tej dziedzinie był Zenon Świętoński, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 12, później Zespołu Szkół Ogólnokształcących. Była to postać, która zainspirowała wiele osób – uczniów, nauczycieli, rodziców, pracowników oświaty w dziedzinie promocji zdrowia i reformowania polskiej szkoły.
W kolejnych latach powstał oddolny ruch Szkół Promujących Zdrowie. Pierwsza sieć krajowa powstała już w 1992 r. Do 1998 roku istniały sieci Szkół Promujących Zdrowie w 31 dawnych województwach.
Obecnie funkcjonują sieci zdrowych szkół we wszystkich województwach. Takich placówek jest ponad 2000. Projekt ten realizują nie tylko szkoły, ale również przedszkola, placówki opiekuńczo -wychowawcze, także żłobki.
Od 1 stycznia 2008 roku istnieje Europejska Sieć Szkół dla Zdrowia w Europie – SHE.
W dniu 23 listopada 2009 roku podpisano porozumienie o współpracy między Ministrem Edukacji Narodowej, Ministrem Zdrowia i Ministrem sportu i Turystyki w sprawie promocji zdrowia i profilaktyki dzieci i młodzieży. W treści porozumienia prawnie określono funkcjonowanie szkół promujących zdrowie, ich zadania i sposoby realizacji celów edukacyjnych w ramach obowiązującej podstawy programowej.
Na jego podstawie rozwijają się sieci wojewódzkie oraz tworzone są różnorodne formy wspierania szkół i placówek promujących zdrowie.
Zachodniopomorska Sieć Szkół Promujących Zdrowie istnieje formalnie od 2005 roku, a obecną podstawą prawną jest porozumienie podpisane przez Kuratorium Oświaty w Szczecinie, Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki, Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną, Oddział Terenowy Agencji Rynku Rolnego w Szczecinie, Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki NFZ, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Zespół Szkół Ogólnokształcących w Stargardzie Szczecińskim.
Pracami związanymi z funkcjonowaniem sieci zachodniopomorskiej kieruje zespół złożony z przedstawicieli instytucji, które asygnowały porozumienie. Zespół wspiera placówki w zakresie realizacji zadań związanych z wdrażaniem koncepcji Szkoły Promującej Zdrowie. Mogą one ubiegać się po trzech latach prac w sieci wojewódzkiej o Wojewódzki Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. Jego uzyskanie umożliwia podjęcie starań o Certyfikat Krajowy Szkoły Promującej Zdrowie. Obecnie w naszym województwie są 103 placówki promujące zdrowie.
Opracowanie: Mariola Pipier
Idea integracji
Funkcjonowanie klas integracyjnych
w Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi
Z inicjatywy rodziców dzieci z niepełnosprawnościami w 1992 roku w naszej szkole powstała pierwsza w regionie klasa integracyjna. Jesteśmy placówką, która otrzymała z rąk Rzecznika Praw Dziecka tytuł Lidera Integracji.
Istniejemy po to, aby kształtować u uczniów wrażliwość na potrzeby innych ludzi i poczucie świadomości istnienia obok drugiego człowieka. A robimy to właśnie poprzez naukę w jednej klasie dzieci zdrowych wraz z uczniami z niepełnosprawnościami.
Nasze cele:
Szkoła stwarza takie warunki i atmosferę nauki, aby zarówno dzieci zdrowe, dzieci z niepełnosprawnościami, jak i wybitnie zdolne znalazły tu dla siebie miejsce.
Placówka stara się kształtować i rozwijać indywidualne zdolności i zainteresowania uczniów. Poświęca szczególnie dużo uwagi uczniom borykającym się z różnymi trudnościami oraz uczniom szczególnie uzdolnionym.
Głównym założeniem integracji jest pełne uczestnictwo wszystkich dzieci w procesie uczenia się i uspołeczniania. Typowa klasa integracyjna liczy 20 uczniów, w tym 3 – 5 z niepełnosprawnościami. W klasach integracyjnych uczą się dzieci o różnych rodzajach niepełnosprawności: z niepełnosprawnościami intelektualnymi, niedowidzące i niewidome, niedosłyszące, z zespołem Downa, z mózgowym porażeniem dziecięcym, z zespołem Aspergera, autyzmem, z deficytami kompetencji i zaburzeń sprawności językowej, chorobami przewlekłymi, ale także dzieci szczególnie uzdolnione.
Szkoła w chwili obecnej otacza opieką ponad 100 uczniów z niepełnosprawnościami. Pracują z nimi nauczyciele specjaliści m.in.: pedagodzy specjalni, oligofrenopedagodzy, tyflopedagodzy, surdopedagodzy, socjoterapeuci, logopedzi, psycholodzy, terapeuci prowadzący zajęcia rewalidacyjne, terapeuci pedagogiczni.
Nabór do klas integracyjnych w naszej szkole odbywa się na zasadzie dobrowolnego akcesu rodziców. W sytuacji, gdy liczba chętnych jest większa niż liczba miejsc w klasie, przed podjęciem decyzji spotykamy się z dziećmi i ich rodzicami. W przypadku uczniów z niepełnosprawnościami potrzebne jest orzeczenie odpowiedniej poradni.
Celem kształcenia integracyjnego jest zabezpieczenie wszechstronnego rozwoju każdego dziecka poprzez:
W klasach I – III są to nauczyciel nauczania zintegrowanego oraz pedagog specjalny jako nauczyciel wspierający, w klasach IV – VIII - nauczyciel przedmiotu oraz pedagog specjalny – jako nauczyciel wspierający.
Współpraca dwóch nauczycieli daje różnorodne możliwości wymiany doświadczeń, wzajemnych konsultacji i uzupełniania pedagogicznych kompetencji. Nauczyciele w jednakowym stopniu odpowiadają za realizację ramowych treści programowych, wyniki nauczania, sprawy wychowawcze, sposób oceniania uczniów oraz współpracę z rodzicami. Tworzą poprawne relacje interpersonalne oparte na życzliwości i zaufaniu oraz warunki umożliwiające uczniom odkrywanie i rozwijanie pozytywnych stron ich osobowości.
Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi
OS. ZACHÓD A/5
73-110 STARGARD
tel./fax 91 573 41 45, 91 834 29 45,
Podstawowym założeniem szkoły jest nauczanie i wychowanie bez lęku, strachu i agresji oraz dążenie do jak najlepszego rozwoju kontaktów w relacji uczeń - nauczyciel - rodzic. Szkoła stara się kształtować i rozwijać indywidualne zdolności i zainteresowania uczniów, poświęca szczególnie dużo uwagi uczniom z trudnościami, ale i dla najzdolniejszych tworzy pole dla rozwoju ich zdolności. Ta cała działalność zaowocowała zakwalifikowaniem szkoły w 1992 roku przez Polski Zespół ds. Zdrowej Szkoły do Europejskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie, jako jednej z piętnastu polskich szkół.
Wizja Szkoły:
Szkoła bez lęku strachu i agresji, zapewniająca sukces każdemu na miarę jego sił i możliwości, oparta na demokratycznych zasadach współżycia społecznego w myśl idei:
"W wychowaniu współpraca,
współdziałanie i współdecydowanie"