baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Styczniowe i lutowe zajęcia Koła Informatycznego
dla klas IV-V i VI-VIII oraz zajęcia lekcyjne z
wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Roku szkolny 2023/2024

    W miesiącach styczniu i lutym zajmowaliśmy się projektowaniem i drukowaniem różnych modeli 3D, obsługą CyberPi oraz podłączonych do mikrokontrolera czujników, a także programowaniem robota JD Humanoid ez-robot.
    W ramach zajęć koła informatycznego próbowaliśmy sterować podłączonymi do CyberPi różnymi urządzeniami, np. silniczkiem elektrycznym. Tym razem chcieliśmy sterować podłączonymi do mikrokontrolera urządzeniami za pomocą sztucznej inteligencji. W tym celu stworzyliśmy w środowisku mBlock model sieci neuronowej, która miała odpowiednio reagować na nasze gesty wykonywane palcami dłoni. Oczywiście taki model należało wytrenować, aby sztuczna inteligencja „zaszyta” w powyższej sieci mogła odpowiednio na nasze gesty reagować – trzeba było jej pokazać wiele różnych przykładów, np. obrazy trzech palców, które miały uruchamiać nasz silniczek i obrazy pojedynczego palca, aby SI zatrzymywała silnik. Niestety, nie zawsze nasza sieć reagowała prawidłowo, ponieważ rozpoznawanie pokazywanych jej obrazów zależało od kilku czynników, np. od oświetlenia w danym momencie, czy ilości pokazanych jej wcześniej przykładów uczących. Jednak uczniowie mieli okazję popracować z prawdziwą SI.
    W ramach naszych zajęć wykorzystywaliśmy CyberPi również do obsługi tworzonej gry platformowej, w której sterowanie postacią podczas pokonywania przez nią labiryntu, mogło być kontrolowane za pomocą joysticka wbudowanego w mikrokontroler. Niektórzy z uczniów wykorzystywali wbudowane w CyberPi diody LED do sygnalizowania np. poziomu życia czy energii postaci.
    W dalszym ciągu niektórzy uczniowie projektowali różne trójwymiarowe artefakty w programie 3D Builder z gry Minecraft, zarówno na zajęciach lekcyjnych jak i kole informatycznym, a potem była okazja do ich wydrukowania. Zaczęliśmy projektować również modele 3D kostek edukacyjnych z różnymi napisami w języku niemieckim, które będą wykorzystywane do nauki języka niemieckiego podczas lekcji. Luty, to czas Walentynek, w związku z tym zaprojektowaliśmy model walentynkowego gadżetu z dwoma sercami.
Zaprogramowaliśmy także naszego robota JD Humanoid, aby wykonywał różne walentynkowe tańce.
Na koniec w ramach akcji charytatywnej, drukowaliśmy breloczki w kształcie ruchomych serduszek.
Podczas zajęć koła informatycznego oraz zajęć lekcyjnych korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf styczen luty 2024

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

Zapraszamy do obejrzenia filmu3

Zapraszamy do obejrzenia filmu4

Zapraszamy do obejrzenia filmu5