baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Zajęcia koła informatycznego klas VI-VIII w maju i czerwcu

    W maju i czerwcu tworzyliśmy własne projekty 3D w programie 3D Builder i w programie Blender, a także je drukowaliśmy. Były to różne rodzaju modele czołgów, czy poprawiony model rogu oraz model kota i psa. Szczególnie aplikacja Blender wymagała od uczniów dużo wyższych umiejętności w projektowaniu 3D, ponieważ sam program nie jest na tyle intuicyjny, aby szybko można było opanować wiele potrzebnych i dostępnych w nim narzędzi i opcji. Jednak uczniowie już od jakiegoś czasu pracują na kole informatycznym z tą aplikacją i wielu z nich nabyło wymagane umiejętności.
    Na zajęciach koła informatycznego zajmowaliśmy się również programowaniem robota JD Humanoid, tworząc różne programy w środowisku Blockly. Programując, sterowaliśmy precyzyjnie serwomechanizmami robota, stosując odpowiednie polecenia języka JavaScript. Wykorzystywaliśmy także kamerę robota do identyfikacji kolorów i obiektów w jego najbliższym otoczeniu. Robot również rozpoznawał i śledził twarz danej osoby i odpowiednio reagował, np. wymawiając imię danej osoby. Uczniowie więc mogli popracować z prawdziwą sztuczną inteligencją, która w robocie odpowiada za rozpoznawanie i śledzenie twarzy, kolorów i obiektów.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf kl6 8 maj czerw 2023

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

Zapraszamy do obejrzenia filmu3

Zapraszamy do obejrzenia filmu4

Zapraszamy do obejrzenia filmu5

Zajęcia koła informatycznego klas IV-V w maju i czerwcu

    W miesiącach maju i czerwcu zajmowaliśmy się w dalszym ciągu projektowaniem modeli 3D oraz i ich drukowaniem. W ramach projektowania, uczniowie mieli możliwość opracowania własnych modeli 3D w programie 3D Builder, takich jak np. model wiatraka czy model samochodu. Konstrukcje, które powstawały składały się z kilku części i były drukowane w tym samym czasie, ale jako oddzielne elementy, które po wydruku należało złożyć w jedną całość. W związku z tym, modelowanie wymagało od uczniów szczególnej dokładności oraz przemyślenia budowy i wielkości poszczególnych elementów tak, aby po wydruku wszystkie części do siebie pasowały. Podczas pracy nad modelowaniem dzieci wykorzystywały poznaną wcześniej opcję linijki, dostępnej w aplikacji 3D Builder. Poprawiliśmy także model 3D sowy, która była projektowana na wcześniejszych naszych zajęciach koła informatycznego i ją wydrukowaliśmy. Wydrukowany i znacznie większy model sowy został podarowany dzieciom z oddziału zerowego Przedszkola Miejskiego nr 5, funkcjonującego w naszej szkole. Była to po części praca wspólna wraz z uczniami z koła informatycznego z kl. VI-VIII.
    Programowaliśmy również robota humanoidalnego JD Humanoid w środowisku RoboScratch. Tutaj szczególną uwagę zwróciliśmy na moduł kamery robota. Pozwala ona śledzić i rozpoznawać twarz, śledzić zdefiniowane kolory i przedmioty. Te opcje kamery wykorzystaliśmy w swoich programach, tworzonych w środowisku RoboScratch. Robot rozpoznawał trzy kolory: czerwony, niebieski i zielony, podążając kamerą za tymi kolorami i wymawiając ich nazwy, rozpoznawał również twarz, witając się z osobą i podążając za twarzą. Nauczyliśmy również robota odszukiwać wybrany kolor w jego najbliższym otoczeniu, np. czerwony i odpowiednio na niego reagować. Uczniowie mogli bezpośrednio popracować z zaimplementowanymi algorytmami sztucznej inteligencji robota, które były odpowiedzialne za rozpoznawanie i śledzenie przez kamerę twarzy, obiektów i kolorów.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf kl4 5 maj czerw 2023

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

Zapraszamy do obejrzenia filmu3

Zapraszamy do obejrzenia filmu4

Zapraszamy do obejrzenia filmu5

Zapraszamy do obejrzenia filmu6

Zapraszamy do obejrzenia filmu7

Zapraszamy do obejrzenia filmu8

Upominek dla mam z masy solnej

    Uczniowie klas 1b i 2c na zajęciach z modułu przyrodniczego poznali przepis na idealną masę solną. To świetny materiał dla dzieci, z którego można tworzyć dekoracje lub modele. Jej przygotowanie jest bardzo proste - potrzebujemy mąkę, sól i wodę. Można ją również zabarwiać dodając podczas wyrabiania barwniki spożywcze lub przyprawy. Z masy solnej powstały upominki dla mam - piękne serca na Dzień Mamy.

Na zajęciach został wykorzystany sprzęt zakupiony w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.

Materiał nadesłała p. Monika Sikorska

masa solna lek 2023

Zapraszamy do obejrzenia filmu

Izolowanie DNA z owoców miękkich

    Uczniowie rozwijający swoje zainteresowania w dziedzinie biologii i chemii połączyli siły, by poszerzyć wiedzę w zakresie genetyki i jej zastosowania w biologii molekularnej.
    Doświadczenie polegała na wyizolowaniu materiału genetycznego z roślin i przeprowadzeniu obserwacji mikroskopowej. Wykorzystano do tego celu truskawkę, banana i pomidora.
    Odizolowanie DNA daje nam możliwość odczytania kodu i zrozumienia jak są projektowane i jak powstają nowe odmiany.
    DNA występuje w chromosomach i pełni rolę nośnika informacji genetycznej organizmów żywych. Kwas ten jest naturalnym elementem naszej diety. Dziennie spożywamy ok. 2 g materiału genetycznego w skład, którego wchodzą genomy owoców, warzyw, zbóż.

    Na zajęciach został wykorzystany sprzęt zakupiony w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.

Materiał nadesłała p. Monika Sikorska

izolacja dna 2023

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu

 

 

Kwietniowe zajęcia Koła Informatycznego dla klas VI-VIII

    Kwietniowe zajęcia koła upłynęły nam na projektowaniu różnych modeli 3D i ich drukowaniu, a także na sterowaniu i programowaniu robotów. Rozpoczęliśmy od wspólnego zaprojektowania w programie Blender sylwetki 3D człowieka. Zajęcia poprowadził jeden z uczestników koła, Wojtek. Krok po kroku zademonstrował, w jaki sposób możemy stworzyć postać człowieka w Blenderze. Zadanie okazało się wcale niełatwe. Na zajęciach projektowaliśmy również zaawansowany model 3D sowy, który okazał się dość złożony – posiadał wiele różnych, małych elementów składowych, które pieczołowicie należało zaprojektować w programie 3D Builder i odpowiednio je razem dopasować w całość. Model następnie został wydrukowany. Zaprojektowaliśmy również wspólnie model 3D czołgu, zakładając z góry, że będzie miał obrotową wieżyczkę z lufą. W tym celu musieliśmy tak dopasować średnicę osi wieżyczki do otworu w korpusie czołgu, aby wieżyczka swobodnie się obracała. Pomocne tutaj okazało się narzędzie „Miara”. Wiele trudności sprawiło nam zaprojektowanie samych gąsienic czołgu. Czołg następnie został wydrukowany, a wieżyczka sprawdzona pod kątem obracania się. Uczniowie wykonywali również swoje własne projekty, np. czołgów (w 3D Builder i w Blenderze) a także inne projekty (np. podstawkę pod konsolę), które potem drukowaliśmy.
W kwietniu zajmowaliśmy się również sterowaniem i programowaniem robotów Codey Rockey oraz robota humanoidalnego JD Humanoid w środowisku Blockly i tekstowym środowisku JavaScript. W tym ostatnim, korzystaliśmy z poznanych komend tekstowych JavaScript, aby precyzyjnie sterować serwomechanizmami robota, sterującymi głową i kończynami robota. Za pomocą odpowiednich poleceń, można było np. obrócić głowę robota o zadany kąt w określoną stronę, czy poruszyć precyzyjnie daną kończyną.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf kl6 8 kwiecien 2023

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

Zapraszamy do obejrzenia filmu3

Zapraszamy do obejrzenia filmu4

Zapraszamy do obejrzenia filmu5

Zapraszamy do obejrzenia filmu6

Zapraszamy do obejrzenia filmu7