baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Zajęcia koła informatycznego klas VI-VIII w grudniu

    Grudzień, to miesiąc kontynuacji naszej pracy ze szkolnymi drukarkami 3D oraz oprogramowaniem do tworzenia modeli 3D, a także sterowania i programowania robotów Skribot. W programie 3D Builder budowaliśmy coraz bardziej złożone modele przestrzenne, takie jak np. filiżanka ze spodeczkiem czy dzbanek, wykorzystując zaawansowane opcje i funkcje programu. Drukowane również były własne projekty uczniów oraz pomoce dydaktyczne, np. tabliczka z hieroglifami do przedmiotu historia. Nie zabrakło też świątecznych akcentów, np. projektu i wydruku choinki. W dalszym ciągu sterowaliśmy i programowaliśmy roboty Skribot, tak aby wykonywały określone przez nas zadania, np. chwytanie przedmiotu i przenoszenie go w inne miejsce.

#LaboratoriaPrzyszłości 

#LaboratoriaPrzyszlosci

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf kl6 8 grudz 2022

Strona laboratoria

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

Zapraszamy do obejrzenia filmu3

Zapraszamy do obejrzenia filmu4

Zapraszamy do obejrzenia filmu5

Zapraszamy do obejrzenia filmu6

 

Zajęcia koła informatycznego klas IV-V w grudniu

    W miesiącu grudniu pracowaliśmy z programem do modelowania 3D – 3D Builder, wykorzystywaliśmy jego różne funkcje i opcje. Drukowaliśmy różne formy przestrzenne na szkolnych drukarkach 3D. Tworzyliśmy modele do rzutowania prostokątnego, na podstawie utworzonych wcześniej rzutów prostokątnych, poznając w wybranym zakresie pracę projektanta. Drukowaliśmy również swoje własne projekty. Grudniowa przedświąteczna atmosfera, była świetną okazją do projektowania i drukowania świątecznych akcesoriów: bałwanka oraz choinki.

#LaboratoriaPrzyszłości 

#LaboratoriaPrzyszlosci

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf kl4 5 grudz 2022

Strona laboratoria

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

Zapraszamy do obejrzenia filmu3

Zapraszamy do obejrzenia filmu4

Zapraszamy do obejrzenia filmu5

 

ZAPACHY ŚWIĄT

    Młodzi Adepci Chemii w oczekiwaniu na święta, chcąc wprowadzić się w świąteczny nastrój, przeprowadzili destylację skórek cytrusów i goździków. Naszym celem było uzyskanie olejków eterycznych. Wykorzystaliśmy ich właściwość, jaką jest lotność z parą wodną. Uzyskaliśmy pięknie pachnące hydrolaty. Ze skórki pomarańczy czy mandarynki można wyodrębnić limonen, zaś z goździków eugenol. Intensywne i przyjemne zapachy stanowią bazę zapachową np. do naturalnych kosmetyków, perfum czy świec. Mogą stanowić dodatek do prezentu świątecznego.

Materiał nadesłała p. Monika Sikorska

#LaboratoriaPrzyszłości 

#LaboratoriaPrzyszlosci

zapach swiat 2022

Strona laboratoria

Zapraszamy do obejrzenia filmu

ŁOWIMY LÓD NA „WĘDKĘ”

    Do szklanki napełnionej wodą włożyliśmy lód. Opuściliśmy koniec nitki na lód, a następnie posypaliśmy go szczyptą soli. Odczekaliśmy chwilę i lód „przyczepił” się do nitki.
    Jakie zjawisko wystąpiło pomiędzy nitką i kostką lodu?
    Lód topi się, gdy temperatura otoczenia wynosi O0C lub jest wyższa. Proces topnienia lodu przyśpiesza sól oraz ciepło pobierane z tej części lodu, na która nie podziałała sól. Ochłodzona, mokra powierzchnia lodu zamarza razem z nitką.

#LaboratoriaPrzyszłości 

#LaboratoriaPrzyszlosci

Materiał nadesłała p. Monika Sikorska

lód na wędkę 1 2022

lód na wędkę 2 2022

Strona laboratoria

Zapraszamy do obejrzenia filmu

Dlaczego woda może unosić lekkie przedmioty?

Kiedy traci swoją nośność?

    Odpowiedzi na te pytania poszukiwali uczniowie klasy 1b podczas modułu przyrodniczego. Woda posiada „błonę”, czyli warstwę wody w której cząsteczki wody wzajemnie się przyciągają. Tworzy się ona na granicy z innymi substancjami. Nazywamy ją napięciem powierzchniowym. Umożliwia ona unoszenie lekkich substancji jak np. pieprzu. Jednak płyn do mycia wprowadza zakłócenia. Błona staje się rozciągliwa, a woda traci swoją nośność. Dlatego pieprz tonie.

#LaboratoriaPrzyszłości 

#LaboratoriaPrzyszlosci

Materiał nadesłała p. Monika Sikorska

nap powierch 1 2022

nap powierch 2 2022

Strona laboratoria

Zapraszamy do obejrzenia filmu