baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Wrześniowe i październikowe zajęcia Koła Informatycznego

dla klas IV-V

    Na pierwszych zajęciach Koła Informatycznego dla klas IV-V we wrześniu i w październiku, uczyliśmy się podstaw obsługi mikrokontrolerów CyberPi. Jest to główny, programowalny układ elektroniczny zestawu edukacyjnego, służącego do nauki programowania i elektroniki. W takie zestawy została wyposażona nasza szkoła w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. W ramach pierwszych zajęć zapoznaliśmy się z samym mikrokontrolerem CyberPi - jego funkcjami, podłączaniem do komputera, podstawami obsługi środowiska programistycznego mBlock, w którym można programować urządzenie. Poznaliśmy dwa tryby pracy mikrokontrolera: tryb Live oraz Upload. Dzięki temu mogliśmy nasze programy debugować w mBlock na żywo (tryb Live) lub przesyłać kod programu bezpośrednio na urządzenie i uruchamiać programy po odłączeniu CyberPi od komputera (tryb Upload). W ramach ćwiczeń wykonaliśmy wspólnie w mBlock grę komputerową pt. „Kosmiczna strzelanka”, w której wykorzystaliśmy przycisk oraz joystick CyberPi do sterowania rakietą i strzelania w nadlatujące asteroidy. Kolejnym projektem, który zrealizowaliśmy, była aplikacja również wykonana w mBlock – dyktafon, który umożliwiał nam nagrywanie i odtwarzanie głosu na mikrokontrolerze. Tutaj wykorzystaliśmy wbudowane w CyberPi mikrofon oraz głośnik, a także różnokolorowe świecące diody LED.

#LaboratoriaPrzyszłości 

#LaboratoriaPrzyszlosci

Opiekun Koła Informatycznego Bogdan Żych

kolo inf 09 10 kl4 5 2022

Strona laboratoria

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Gaśnica do świec. Co potrafi woda gazowana?
Krótka relacja z zajęć klasy 2c w ramach modułu przyrodniczego

    Tym razem zastanawialiśmy się, jak działa gaśnica i czego do gaszenia pożarów używają strażacy? Czym należy się posłużyć, aby zgasić świecę?
    Eksperymentalnie stworzyliśmy gaśnicę, która działa w sposób całkowicie niewidzialny. Uczniowie, w reakcji sody oczyszczonej i octu otrzymali gaz - dwutlenek węgla. Gasi on płomień, pozbawiając go części tlenu, którego potrzebuje płomień, by móc się palić. Woda gazowana również gasi płomień. Nie robi tego sama, lecz za sprawą rozpuszczonego w niej dwutlenku węgla. Małe bąbelki wypierają tlen. Płomień nie otrzymuje „pokarmu” i gaśnie.
    Do gaszenia pożarów powstałych w wyniku spalania takich cieczy, jak benzyna, tłuszcz, czy olej, nadają się gaśnice z dwutlenkiem węgla. Strażacy muszą przy tym nosić ciężki respirator, aby nie wdychać dwutlenku węgla i nie udusić się.

#LaboratoriaPrzyszłości 

#LaboratoriaPrzyszlosci

Materiał nadesłała p. Monika Sikorska

gasnica chemia 2022

Strona laboratoria

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu

 

Empiriusz na lekcjach chemii

    W bieżącym roku szkolnym mamy możliwość korzystania z mobilnego laboratorium chemicznego zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. EMPIRIUSZ to program, który wykorzystuje innowacyjną technologię wirtualnej rzeczywistości, czyli za pomocą technologii informatycznej wytwarza interaktywny obraz szkolnej pracowni chemicznej. Dzięki zestawowi gogli VR i kontrolerów uczeń przenosi się do pracowni chemicznej wyposażonej w sprzęt i szkło laboratoryjne. Przeprowadza doświadczenie według instrukcji. Po poprawnym wykonaniu doświadczenia pojawia się test - uczeń musi podać obserwacje i sformułować wniosek. Dostępne są modele 3D substratów/produktów, które można oglądać na każdym etapie doświadczenia. Uczeń zanurzając się w wirtualny świat angażuje się emocjonalnie, bierze aktywny udział w pracy laboratoryjnej i lepiej przyswaja informacje z chemii.
    Na prezentowanym materiale filmowym uczeń, Alan Rawluk, wykonał doświadczenie, w którym otrzymał wodorotlenek rozpuszczalny w wodzie oraz zbadał jego właściwości. W galerii zdjęć widzimy uczniów, którzy z powodzeniem podjęli się wykonania tegoż zadania. Gratuluję.

#LaboratoriaPrzyszłości 

#LaboratoriaPrzyszlosci

materiał nadesłała p. Monika Sikorska

nagłówek

Strona laboratoria

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu

 

 

logo Laboratoria Przyszoci poziom kolor

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją programu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi otrzymała dofinansowanie w wysokości 165900 zł.

W ramach drugiej transzy, do 31 sierpnia 2022 roku wydatkowano 66360zł.  Zakupiono min:

  • stacje lutowniczą z gorącym powietrzem
  • wagi laboratoryjne
  • sprzęt nagłośnieniowy
  • zestawy konstrukcyjne z różnych dziedzin z akcesoriami
  • fotel obrotowy
  • szafki zamykane
  • klocki do samodzielnej konstrukcji z akcesoriami
  • Gogle Wirtualnej rzeczywistości ( VR) wraz z akcesoriami i oprogramowaniem wspierającymi ich funkcjonowanie- Wirtualne Laboratorium chemiczne Empiriusz PRO (SP+PP 2021) - Pakiet Premium II
  • Robot edukacyjny
  • Kuchenke elektryczną
  • Lodówkę
  • Zakupione w programie pomoce i sprzęt będą wykorzystywane do wszechstronnego rozwoju naszych uczniów na zajęciach lekcyjnych i zajęciach dodatkowych. 

logo Laboratoria Przyszoci poziom kolor

Nasza szkoła została zakwalifikowana do programu -,Laboratoria Przyszłości”.

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją programu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi otrzymała dofinansowanie w wysokości 165900 zł.

W ramach pierwszej transzy, do 31 grudnia 2021 roku wydatkowano 99540 zł.  Zakupiono min:

  • 3 szt -drukarki 3D wraz z filamentami i laptopami do obsługi drukarki 3D
  • skaner 3D
  • 14 szt- mikrokontrolery Cyber-Pi
  • roboty ScriBot
  • aparat fotograficzny z akcesoriami
  • statyw z akcesoriami
  • mikroport z akcesoriami
  • oświetlenie do realizacji nagrań
  • mikrofon kierunkowy z akcesoriami
  • gimbal
  • blenda fotograficzna 5w1
  • greenscren
  • Zakupione w programie pomoce i sprzęt będą wykorzystywane do wszechstronnego rozwoju naszych uczniów na zajęciach lekcyjnych i zajęciach dodatkowych.