baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

„Dni Otwarte Szkoły” w pracowni komputerowej

    Dnia 21.03.2023r. podczas „Dni Otwartych Szkoły” swoje drzwi dla odwiedzających otworzyła między innymi pracownia komputerowa w sali 2a. Uczniowie wraz z opiekunem p. Bogdanem Żych zaprezentowali przybyłym gościom wyposażenie pracowni oraz projekty opracowane przez uczniów podczas zajęć rozwijających i lekcyjnych. Odwiedzający mogli zobaczyć w jaki sposób podczas zajęć wykorzystywane są drukarki 3D, roboty SkriBot oraz robot humanoidalny JD Humanoid w nauczaniu programowania i robotyki. Chętni mieli możliwość sterowania robotami SkriBot, które poruszały się po specjalnej macie, chwytając różne przedmioty oraz omijając przeszkody. Największym zainteresowaniem dzieci cieszył się robot humanoidalny JD Humanoid, który chodził, witał gości, tańczył i robił pompki. Dzieci mogły również oglądać wydruk modelu rakiety, który odbywał się w tym czasie na drukarce 3D. Można było również poznać tajniki tworzenia modeli 3D w programie 3D Builder. Pokaz sprzętu i oprogramowania cieszył się dużym zainteresowaniem.
W pokazie wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach programu „#Laboratoria Przyszłości”.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

dni otwarte 2023 komp

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

 

Zajęcia koła informatycznego klas VI-VIII

w pierwszej połowie marca

    Pierwsza połowa marca, to między innymi nasza praca z projektowaniem modeli 3D w aplikacji 3D Builder oraz z drukowaniem zaprojektowanych modeli. Uczyliśmy się również, w jaki sposób w programie Repieter-Host, stosowanym do przygotowania modelu do wydruku na otwartej drukarce, utworzyć pierwszą warstwę drukowaną na platformie roboczej, tzw. tratwę. Tratwa pomaga osiągnąć bardziej optymalną przyczepność do platformy drukarki. W tym celu wydrukowaliśmy prosty, testowy przedmiot, aby sprawdzić, czy nasza tratwa działa właściwie. W trakcie zajęć między innymi zaprojektowany został, a potem wydrukowany model 3D ręki. Podczas drukowania zostały zastosowane podpory.
    Na zajęciach pracowaliśmy również z robotami: Codey Rocky oram mBot, programując je za pomocą języka bloczkowego w aplikacji mBlock. Dodatkowo robot mBot był programowany za pomocą wbudowanej w środowisko mBlock specjalnej wersji języka C++. Roboty wykonywały róże programy: jeździły po określonej linii, omijały przeszkody, rozpoznawały określone kolory, poruszając się po specjalnej macie ćwiczeniowej.
    Prawdziwym „hitem” naszej szkolnej robotyki, okazał się zademonstrowany na kole robot humanoidalny JD Humanoid, który został zakupiony przez naszą szkołę w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości. Jest to 33-trzy centymetrowy robot humanoid, który porusza się na dwóch kończynach (tak jak człowiek). Posiada wiele czujników, wbudowaną kamerę, chwytaki, którymi może chwytać różne przedmioty, wbudowany mikrofon i głośnik. Robot ma zaimplementowane mechanizmy uczenia maszynowego (sztuczną inteligencję), za pomocą których można go nauczyć rozpoznawać komendy głosowe, rozpoznawać twarze itp. Robot może wykonywać różne ruchy i pozy, np. robić pompki, siadać, machać rękoma, stać na jednej nodze i przy tym pochylić się i machać rękoma. Robotem można sterować, ale również można go programować za pomocą specjalnego środowiska programistycznego ARC, w którym możemy wybrać jeden z języków programowania: Python, JavaScript (dla średnio i bardziej zaawansowanych programistów) czy programowanie blokowe (początkujących programistów). Jest to wspaniała platforma do nauki robotyki i programowania dzieci i młodzieży w różnym wieku, sprawiająca wiele radości!
Na zajęciach koła zaznajomiliśmy się z samym robotem oraz interfejsem oprogramowania ARC, w którym tworzyliśmy proste programy w języku blokowym.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf marzec poczat kl6 8 2023

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

Zapraszamy do obejrzenia filmu3

Zapraszamy do obejrzenia filmu4

Zapraszamy do obejrzenia filmu5

Zapraszamy do obejrzenia filmu6

Zapraszamy do obejrzenia filmu7

Zapraszamy do obejrzenia filmu8

Zajęcia koła informatycznego klas IV-V

w pierwszej połowie marca

    W pierwszej połowie marca na kole informatycznym kontynuowaliśmy pracę z projektami modeli 3D oraz drukarkami 3D. Tworzyliśmy kolejną wersję biedronki, którą wcześniej projektowaliśmy i drukowaliśmy dla uczniów „zerówek” naszej szkoły. Projekt, tak jak poprzednio, wykonywaliśmy w programie 3D Builder. Oczywiście podczas drukowania, nie obyło się bez zastosowania podpór. Marzec to miesiąc, w którym rozpoczyna się kalendarzowa wiosna. Wiosenna aura natchnęła nas na pomysł zaprojektowania w programie 3D Builder modelu wiosennego kwiatka, który dla poprawy stabilności drukowania, postanowiliśmy umieścić w modelowej doniczce. Tak powstał wiosenny kwiatek w doniczce.
    Na zajęciach koła w dalszym ciągu pracowaliśmy z robotami SkriBot, usiłując stworzyć prostą wersję programu „sprzątającego”. Robot miał odszukiwać rozmieszczone przedmioty, chwytać je zainstalowanym chwytakiem i przenosić w określone miejsce. W orientacji kierunku w terenie, miały mu pomagać linie namalowane na specjalnej ćwiczeniowej macie. Podczas programowania wykorzystywaliśmy więc chwytak, czujniki ultradźwiękowe odległości oraz czujnik odbiciowy.
    Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf poczat marca kl4 5 2023

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

 

 

ZAJĘCIA OTWARTE

dla grup przedszkolnych/zerówek

    15 marca pani Monika Sikorska, we współpracy z panią Iwoną Prajzendanc, otworzyła drzwi pracowni chemicznej przed „zerówkami” naszej szkoły – przyszłymi uczniami klas pierwszych. Pokazaliśmy najmłodszym, że można odkrywać tajniki świata nauki poprzez samodzielne eksperymentowanie, zabawę. Były rosnące balony, uciekające barwy, czy bańka w bańce. Dzieci dzieliły się swoimi obserwacjami i zdawały nurtujące ich pytania. Wykazały duże zainteresowanie. Każdy wyniósł moc pozytywnych wrażeń i ogromną satysfakcję z efektów swojej pracy.
    Przekraczając próg naszej szkoły uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach opartych na doświadczeniach i eksperymentach – moduł przyrodniczy. Wyróżnia nas nowatorskie podejście do nauki. Rozbudzamy w ten sposób zainteresowania, rozwijamy talenty i zamiłowania.
    Podczas zajęć korzystamy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria przyszłości.

materiał nadesłany przez: p. Monika Sikorska, p. Iwona Prajzendanc

zajecia zerowki chemia 2023

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu

Zajęcia koła informatycznego klas VI-VIII w lutym.

Wizyta oddziału zerowego Przedszkola Miejskiego nr 4

w Stargardzie

    W drugim tygodniu lutego mieliśmy przyjemność gościć w naszej pracowni komputerowej dzieci z oddziału zerowego Przedszkola Miejskiego nr 4 w Stargardzie. Nasze zajęcia koła informatycznego, tak jak w poprzednim tygodniu, odbywały się w ramach lekcji otwartych. W pierwszej części zajęć, jedna z grup pod czujnym okiem starszych kolegów i koleżanek, poznawała roboty SkriBot. Dzieci uczyły się sterować robotami: jeździły wzdłuż wyznaczonych tras, przenosząc z jednego miejsca w drugie, plastikowe modele. Operowały chwytakami robotów, włączały i wyłączały światła robotów, przemieszczały roboty do przodu i do tyłu, skręcając w lewo i w prawo. Dzieci mogły również poznać podstawy programowania robotów, poprzez demonstrację przykładowych programów, za pomocą których roboty omijały przeszkody i jeździły wzdłuż określonych linii. W tym samym czasie druga grupa dzieci pod opieką ich starszych pomocników, uczyła się podstaw obsługi programu 3D Builder. W ramach nauki programu, dzieci wraz ze swoimi starszymi kolegami i koleżankami wspólnie projektowały model misia oraz model rakiety. Była to również świetna okazja do bezpośredniego zapoznania się z nie tylko z procesem projektowania modeli 3D, ale również z pracą i obsługą drukarek 3D, które można było obserwować podczas drukowania przez nich modeli. Dzieci wysłuchały również, w jaki sposób powstaje taki druk. Podczas drugiej części zajęć, obydwie grupy zamieniły się rolami. Przeprowadzone zajęcia dostarczyły wielu wspaniałych wrażeń i emocji, zarówno starszym uczniom, jak i dzieciom, jednocześnie ucząc i bawiąc. Dzieci zabrały ze sobą zaprojektowane przez siebie i wydrukowane modele 3D.
    Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf kl6 8 SPnr4

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

Zapraszamy do obejrzenia filmu3

Zapraszamy do obejrzenia filmu4

Zapraszamy do obejrzenia filmu5