baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

PRACOWNICY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W STARGARDZIE

rok szkolny 2023/2024

1          DYREKTOR

  1. mgr Anna Kurcab-Kościańska

2          WICEDYREKTORZY

  1. mgr Joanna Szczecińska
  2. mgr Małgorzata Lewandowska

3          PEDAGODZY SPECJALNI

  1. mgr Małgorzata Adamczyk
  2. mgr Bożena Bedorf
  3. mgr Agnieszka Bobkowska
  4. mgr Anna Dąbrowska
  5. mgr Alicja Grochowska
  6. mgr Barbara Jasłowska
  7. mgr Katarzyna Kaczmarczyk
  8. mgr Małgorzata Kapturczak
  9. mgr Małgorzata Kawczyńska
  10. mgr Agata Kędzierska
  11. mgr Marta Kościańska-Bury
  12. mgr Agnieszka Musiał
  13. mgr Jowita Nowak
  14. mgr Anna Okolus-Furtak
  15. mgr Agata Pająk
  16. mgr Elżbieta Rudzik
  17. mgr Katarzyna Rudzka
  18. mgr Beata Skupińska
  19. mgr Katarzyna Szyłańska
  20. mgr Ilona Szymańska
  21. mgr Monika Szyszka
  22. mgr Anna Wróblewska
  23. mgr Justyna Zakrzewska
  24. mgr Dorota Zawadzińska
  25. mgr Joanna Żuchlińska
  26. mgr Beata Żych
  27. mgr Iwona Prajzendanc
  28. mgr Agnieszka Kruk
  29. mgr Anna Łotysz - dogoterapeuta
  30. mgr Katarzyna Witos-Szałęga
  31. mgr Marta Kowalczyk
  32. mgr Kamil Kurkianiec
  33. mgr Elżbieta Miłek
  34. mgr Marcin Moroz
  35. mgr Elżbieta Moskalewicz
  36. mgr Ireneusz Pabian
  37. mgr Elżbieta Różyczka
  38. mgr Maria Rybczyńska
  39. mgr Anna Szatkowska-Hrabi

4          EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

  1. mgr Agnieszka Borowska
  2. mgr Alicja Bura - zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  3. mgr Krystyna Drewniak
  4. mgr Małgorzata Gawrysiak
  5. mgr Anna Otolska
  6. mgr Małgorzata Pabian
  7. mgr Katarzyna Przybylska
  8. mgr Alicja Laskowska-Maślany
  9. mgr Małgorzata Czuryło

5          JĘZYK ANGIELSKI

  1. mgr Joanna Koczorowska
  2. Hanna Lach
  3. mgr Agnieszka Salska
  4. mgr Urszula Sawicka-Heintz
  5. mgr Zofia Gutowska

6          JĘZYK NIEMIECKI

  1. mgr Grażyna Kwiecień
  2. mgr Iwona Łopacińska

7          JĘZYK POLSKI

  1. mgr Agnieszka Gadomska-Rataj
  2. mgr Joanna Łyko
  3. mgr Damian Maćkowiak
  4. mgr Małgorzata Osiejuk-Modelska
  5. mgr Magdalena Stolarczyk
  6. mgr Zofia Gutowska

8          HISTORIA

  1. mgr Stanisław Kacperski
  2. mgr Damian Maćkowiak
  3. mgr Reneta Pruska-Nieroda

9          WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

  1. mgr Stanisław Kacperski

10        MATEMATYKA

  1. mgr Elżbieta Gajewska
  2. mgr Małgorzata Alicja Lewandowska
  3. mgr Urszula Śmigielska
  4. mgr Marta Widerowska
  5. mgr Renata Woźniak

11        FIZYKA

  1. mgr Renata Woźniak

12        CHEMIA

  1. mgr Monika Sikorska

13        BIOLOGIA I PRZYRODA

  1. mgr Elżbieta Radomska-Bączyńska
  2. mgr Monika Sikorska

14        GEOGRAFIA

  1. mgr Anna Silska

15        INFORMATYKA I TECHNIKA

  1. mgr inż. Marcin Kolany
  2. mgr Bogdan Żych

16        EDUKACJA DLA BEZIECZEŃSTWA

  1. mgr Bogdan Żych

17        PLASTYKA

  1. mgr Mirosława Babicka-Mrzygłód

18        MUZYKA

  1. mgr Joanna Betler

19        WYCHOWANIE FIZYCZNE

  1. mgr Marta Kowalczyk
  2. mgr Kamil Kurkianiec
  3. mgr Elżbieta Miłek
  4. mgr Marcin Moroz
  5. mgr Elżbieta Moskalewicz
  6. mgr Ireneusz Pabian
  7. mgr Elżbieta Różyczka

20        RELIGIA

  1. ks. mgr Maciej Babicki
  2. mgr Urszula Nowysz

21        WYCHOWAWCY ŚWIETLICY

  1. mgr Justyna Trześniewska
  2. mgr Agata Zdanowska
  3. Pamela Ostafijczuk/Barbara Kwacz 

22        NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE

  1. mgr Beata Kowalczyk
  2. mgr Renata Kopa

23        PEDAGOG

       1. mgr Mariola Schoeneberg

24        PSYCHOLOG

  1. mgr Małgorzata Maluga

25        LOGOPEDA

  1. mgr Małgorzata Kapturczak
  2. mgr Maria Rybczyńska

26        ADMINISTRACJA

  1. mgr Ewa Kawczyńska
  2. Joanna Kawczyńska
  3. mgr Agnieszka Kępińska
  4. mgr Małgorzata Majewska
  5. mgr inż. Katarzyna Mucha

27        OBSŁUGA

  1. Kazimierz Bal
  2. Jadwiga Dobrzyńska
  3. Bożena Śliwa
  4. Grzegorz Brzeziński
  5. Gabriela Tuszyńska
  6. Elżbieta Wajsowicz
  7. Beata Zimna
  8. Bogdan Żwirski
  9. Anna Ławniczak
  10. Katarzyna Rytelewska
  11. Renata Witkowska
  12. Ewelina Prokorym

Szkoła promująca zdrowie.


Historia projektu Szkoła Promująca Zdrowie rozpoczęła się w latach 80-tych XX wieku. Założenia programowe zostały zawarte w Karcie Ottawskiej.
W 1991 roku Światowa Organizacja Zdrowia ( WHO) postanowiła włączyć do projektu szkoły polskie.
W 1992 roku utworzono Europejską Sieć Szkół Promujących Zdrowie, do której weszły szkoły z siedmiu krajów, w tym 14 szkół podstawowych z Polski. Do grona tych szkół należy od tego momentu – Zespół Szkół Ogólnokształcących w Stargardzie Szczecińskim, obecnie: Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi i Gimnazjum Integracyjne. W 1991 roku była to Szkoła Podstawowa nr 12 i do tej pory kojarzy się wielu uczniom, ich rodzicom oraz osobom związanym z tradycją SzPZ jako „ Zdrowa Dwunastka”.
Prekursorem ruchu SzPZ i autorem wielu rozwiązań edukacyjnych w tej dziedzinie był Zenon Świętoński, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 12, później Zespołu Szkół Ogólnokształcących. Była to postać, która zainspirowała wiele osób – uczniów, nauczycieli, rodziców, pracowników oświaty w dziedzinie promocji zdrowia i reformowania polskiej szkoły.
W kolejnych latach powstał oddolny ruch Szkół Promujących Zdrowie. Pierwsza sieć krajowa powstała już w 1992 r. Do 1998 roku istniały sieci Szkół Promujących Zdrowie w 31 dawnych województwach.
Obecnie funkcjonują sieci zdrowych szkół we wszystkich województwach. Takich placówek jest ponad 2000. Projekt ten realizują nie tylko szkoły, ale również przedszkola, placówki opiekuńczo -wychowawcze, także żłobki.
Od 1 stycznia 2008 roku istnieje Europejska Sieć Szkół dla Zdrowia w Europie – SHE.
W dniu 23 listopada 2009 roku podpisano porozumienie o współpracy między Ministrem Edukacji Narodowej, Ministrem Zdrowia i Ministrem sportu i Turystyki w sprawie promocji zdrowia i profilaktyki dzieci i młodzieży. W treści porozumienia prawnie określono funkcjonowanie szkół promujących zdrowie, ich zadania i sposoby realizacji celów edukacyjnych w ramach obowiązującej podstawy programowej.
Na jego podstawie rozwijają się sieci wojewódzkie oraz tworzone są różnorodne formy wspierania szkół i placówek promujących zdrowie.
Zachodniopomorska Sieć Szkół Promujących Zdrowie istnieje formalnie od 2005 roku, a obecną podstawą prawną jest porozumienie podpisane przez Kuratorium Oświaty w Szczecinie, Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki, Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną, Oddział Terenowy Agencji Rynku Rolnego w Szczecinie, Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki NFZ, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Zespół Szkół Ogólnokształcących w Stargardzie Szczecińskim.
Pracami związanymi z funkcjonowaniem sieci zachodniopomorskiej kieruje zespół złożony z przedstawicieli instytucji, które asygnowały porozumienie. Zespół wspiera placówki w zakresie realizacji zadań związanych z wdrażaniem koncepcji Szkoły Promującej Zdrowie. Mogą one ubiegać się po trzech latach prac w sieci wojewódzkiej o Wojewódzki Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. Jego uzyskanie umożliwia podjęcie starań o Certyfikat Krajowy Szkoły Promującej Zdrowie. Obecnie w naszym województwie są 103 placówki promujące zdrowie.

Opracowanie: Mariola Pipier

CertyfikatszkoypromujcejzdrowieObraz1

Idea integracji

Funkcjonowanie klas integracyjnych

w Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi

        Z inicjatywy rodziców dzieci z niepełnosprawnościami w 1992 roku w naszej szkole powstała pierwsza w regionie klasa integracyjna. Jesteśmy placówką, która otrzymała z rąk Rzecznika Praw Dziecka tytuł Lidera Integracji.

        Istniejemy po to, aby kształtować u uczniów wrażliwość na potrzeby innych ludzi i poczucie świadomości istnienia obok drugiego człowieka. A robimy to właśnie poprzez naukę w jednej klasie dzieci zdrowych wraz z uczniami z niepełnosprawnościami.

Nasze cele:

  • umożliwienie dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi rozwoju na miarę ich możliwości,
  • odkrywanie i rozwijanie talentów  i pasji każdego naszego ucznia,
  • nauka dzielenia się tym, co w nas najlepsze,
  • przygotowanie naszych uczniów do funkcjonowania w społeczeństwie,
  • rozwijanie w naszych uczniach poczucia patriotyzmu lokalnego i narodowego .

Szkoła stwarza takie warunki i atmosferę nauki, aby zarówno dzieci zdrowe, dzieci z  niepełnosprawnościami, jak i wybitnie zdolne znalazły tu dla siebie miejsce.

Placówka stara się kształtować i rozwijać indywidualne zdolności i zainteresowania uczniów. Poświęca szczególnie dużo uwagi uczniom borykającym się z różnymi trudnościami oraz  uczniom szczególnie uzdolnionym.

Głównym założeniem integracji jest pełne uczestnictwo wszystkich dzieci w procesie uczenia się i uspołeczniania. Typowa klasa integracyjna liczy 20 uczniów, w tym 3 – 5 z niepełnosprawnościami. W klasach integracyjnych uczą się dzieci o różnych rodzajach niepełnosprawności: z niepełnosprawnościami intelektualnymi, niedowidzące i niewidome, niedosłyszące, z zespołem Downa, z mózgowym porażeniem dziecięcym, z zespołem Aspergera, autyzmem, z deficytami kompetencji i zaburzeń sprawności językowej, chorobami przewlekłymi, ale także dzieci szczególnie uzdolnione.

Szkoła w chwili obecnej otacza opieką ponad 100 uczniów z niepełnosprawnościami. Pracują z nimi nauczyciele specjaliści m.in.: pedagodzy specjalni, oligofrenopedagodzy, tyflopedagodzy, surdopedagodzy, socjoterapeuci, logopedzi, psycholodzy, terapeuci prowadzący zajęcia rewalidacyjne, terapeuci pedagogiczni.

Nabór do klas integracyjnych w naszej szkole odbywa się na zasadzie dobrowolnego akcesu rodziców. W sytuacji, gdy  liczba chętnych jest większa niż liczba miejsc w klasie, przed podjęciem decyzji spotykamy się z dziećmi i ich rodzicami. W przypadku uczniów z niepełnosprawnościami potrzebne jest orzeczenie odpowiedniej poradni.

Celem kształcenia integracyjnego jest zabezpieczenie wszechstronnego rozwoju każdego dziecka poprzez:

  • pełną indywidualizację procesu kształcenia,
  • stałą diagnozę możliwości i potrzeb każdego ucznia dla zabezpieczenia optymalnych warunków rozwoju,
  • zmodyfikowanie programów nauczania,
  • dostosowanie form, metod i organizacji pracy do indywidualnych możliwości psychofizycznych uczniów,
  • zróżnicowanie form pracy i stosowanie aktywnych metod nauczania,
  • przygotowanie uczniów do pełnienia określonych ról w społeczeństwie,
  • tworzenie środowiska wychowawczego - optymalnego dla rozwoju wszechstronnej osobowości każdego ucznia na miarę jego potrzeb i możliwości psychofizycznych,
  • tworzenie środowiska przyjaznego, polegającego na wzajemnym wspieraniu się uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • W klasie integracyjnej pracuje dwóch nauczycieli jednocześnie, tworząc stały współdziałający ze sobą zespół.    

W klasach I – III są to nauczyciel nauczania zintegrowanego oraz pedagog specjalny jako nauczyciel wspierający, w klasach IV – VIII - nauczyciel przedmiotu oraz pedagog specjalny – jako nauczyciel wspierający.

Współpraca dwóch nauczycieli daje różnorodne możliwości wymiany doświadczeń, wzajemnych konsultacji i uzupełniania pedagogicznych kompetencji. Nauczyciele w jednakowym stopniu odpowiadają za realizację ramowych treści programowych, wyniki nauczania, sprawy wychowawcze, sposób oceniania uczniów oraz współpracę z rodzicami. Tworzą poprawne relacje interpersonalne oparte na życzliwości i zaufaniu  oraz warunki umożliwiające uczniom odkrywanie i rozwijanie pozytywnych stron ich osobowości.

 

baner 4 bariery

 

noweloga

Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi


OS. ZACHÓD A/5
73-110 STARGARD
tel./fax 91 573 41 45, 91 834 29 45,
emai


    Podstawowym założeniem szkoły jest nauczanie i wychowanie bez lęku, strachu i agresji oraz dążenie do jak najlepszego rozwoju kontaktów w relacji uczeń - nauczyciel - rodzic. Szkoła stara się kształtować i rozwijać indywidualne zdolności i zainteresowania uczniów, poświęca szczególnie dużo uwagi uczniom z trudnościami, ale i dla najzdolniejszych tworzy pole dla rozwoju ich zdolności. Ta cała działalność zaowocowała zakwalifikowaniem szkoły w 1992 roku przez Polski Zespół ds. Zdrowej Szkoły do Europejskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie, jako jednej z piętnastu polskich szkół.

Wizja Szkoły:

Szkoła bez lęku strachu i agresji, zapewniająca sukces każdemu na miarę jego sił i możliwości, oparta na demokratycznych zasadach współżycia społecznego w myśl idei:
"W wychowaniu współpraca,
współdziałanie i współdecydowanie"

 baner5